یکشنبه ۲۹ بهمن ۰۲

قاب عكس چوبي

۱ بازديد

احتمالاً نصب و چيدمان قاب عكس چوبي روي ديوار و ايجاد يك گالري زيبا و جالب در نگاه اول در نظر بسياري از افراد كار ساده و پيش پا افتاده¬اي است. اما همين افراد زماني كه شروع به كار مي كنند و مي خواهند قاب عكس هاي خود را بر روي ديوار نصب كنند، متوجه سختي هاي كار و كافي نبودن اطلاعات خود در اين زمينه خواهند شد.

 از آنجا كه تزيين يك ديوار با قاب عكس از فرمت هاي خاص چيدمان پيروي مي كند و تا زماني كه در مورد اين فرمت ها آگاهي نداشته باشيد، چيدمان شما زيبا نخواهد شد .

در اين پست قصد داريم تا شما را با شيوه هاي حرفه اي چيدمان قاب عكس روي ديوار، نحوه ي ايجاد تعادل مناسب و طرح بندي قاب عكس هاي ديواري در مناطق مختلف خانه، آشنا كنيم.

چگونه  يك گالري زيبا از قاب عكس¬هاي ديواري ايجاد كنيم؟

نحوه ي چيدمان قاب عكس ها روي ديوار بسيار مهم است و همان طور كه گفته شد از فرمت خاصي پيروي مي كند.  گاهي برخي از افراد چنان هنرمندانه اين كار را انجام مي دهند كه باعث سريع تر شدن تپش قلب اطرافيان مي شوند. اما ما چگونه مي توانيم  اين گونه به شيوه هاي عالي قاب عكس هاي خود را طراحي كنيم؟

بهتر است  قبل از هر كاري يك عكس خالي از ديوار مورد نظر خود تهيه كنيد، اگر قصد داريد ميز يا مبل خاصي را نيز در مجاورت ديواري كه قاب عكس ها روي آن نصب مي شود، داشته باشيد بهتر است آن را هم در تصوير قرار دهيد . سپس با استفاده از يك برنامه ي گرافيكي رايگان مانند picmonkey  و فرمت هاي عنوان شده در ادامه ي مطلب شروع به ايجاد پوسته هاي مختلف تصوير كنيد.

 به اين صورت مي توانيد به طور عيني در فضاي مجازي ديوار تزئين شده ي خود را مشاهده كنيد و زماني كه تزئين قاب ها مطابق ميل تان بود تصوير را ذخيره و سپس شروع به تهيه ي قاب عكس ها يا شلف چوبي ديواري نماييد.

چيدمان قاب عكس به صورت متقارن

خوشبختانه تنوع متدهاي متقارن چينش قاب عكس موجب شده تا تعداد قاب عكس ها و يا تفاوت ابعاد آنها با يكديگر چندان اهميتي نداشته باشد. در هر حال ابتدا فرض مي‌ كنيم كه قاب عكس هاي يك‌ شكل و يك اندازه در اختيار داريم در اين هنگام چينش‌هايي مانند آنچه در تصوير مشاهده مي‌ كنيد بهترين شيوه براي نصب آنها بر روي ديوار محسوب مي‌ شود. واضح است كه اين شيوه از نصب قاب عكس ساده و سازگار با دكوراسيون‌ هاي متقارن، معاصر و كلاسيك است و نياز به اندازه‌ گيري خاصي ندارد. كافي است قاب عكس مركزي را ابتدا به ديوار نصب كرده و قاب‌ هاي ديگر را با توجه به طول و عرض آن تنظيم كنيد.

چيدمان قاب عكس به صورت مربعي يا مستطيلي

در بسياري از مواقع بعيد است كه تمام قاب عكس هاي ما از ابعادي يكسان برخوردار باشند. در اين صورت اگر تمام قاب‌ ها همشكل باشند (مربع يا مستطيل) چينش و فاصله ميان قاب‌ ها بايد به شكلي باشد كه در مجموع يك مربع يا مستطيل كامل را تشكيل دهند. اين شيوه از نصب مي‌ تواند به شكل متقارن يا نامتقارن باشد كه اين مقوله به تعداد قاب‌ها، اندازه آنها و سليقه شما بستگي دارد.

چينش نامتقارن قاب عكس هاي مستطيلي با ابعاد مختلف

گاهي قاب عكس هاي ما تعداد، شكل‌ و ابعاد مناسبي براي چينش مربع يا مستطيلي ندارند. در چنين مواقعي هرچه تلاش كنيد نمي‌ توانيد از كنار هم قرار دادن قاب‌ ها يك مستطيل ايجاد كنيد. در اين حالت اگر تمام قاب‌ ها مربع و مستطيلي باشد چينش‌ هاي ديگري مانند آنچه در تصوير مي‌ بينيد مي‌ توانند مشكل شما را حل كنند. با توجه به تصوير قاب‌ ها در اين حالت به‌ طور متقارن يا نامتقارن در كنار هم قرار گرفته‌ اند كه استفاده از آنها در سبك‌ هاي مختلف دكوراسيون رايج است اما در دكوراسيون‌ هاي مدرن كه تقارن كمتر در آنها ديده مي شود استفاده از طرح‌ هاي نامتقارن مي‌ تواند با ساير اجزاي محيط سازگارتر باشد.

نكات مهم و پايه براي چيدن قاب عكس روي ديوار

چيدن قاب عكس ها روي ديوار طرفداران بسياري پيدا كرده است و افراد براي زيبا و متنوع تر شدن دكوراسيون منزلشان از اين روش ايده ميگيرند. براي چيدمان قاب عكس روي ديوار سعي كنيد از مدل قاب عكس هاي مختلف استفاده كنيد مثلا يه تعداد قاب عكس مربع و يك تعداد قاب عكس مستطيلي در سايز هاي كوچك و بزرگ.

 

اگر دنبال ايده هاي خلاقانه تر هستيد ميتوانيد قاب عكس ها را به شكل قلب بچينيد، عكس هاي خانوادگي كه به شكل قلب روي ديوار چيده شده اند، بي نهايت دوست داشتني هستند.

 

ميتوانيد عكس ها را بدون قاب عكس روي ديوار بچينيد به اين صورت كه عكس ها همگي مربع و يك سايز باشند، عكس ها را مرتب كنار هم بچينيد براي اين كار ميتوانيد كلي سليقه و خلاقيت به خرج دهيد.

 

اصول چيدن قاب عكس روي ديوارهاي مختلف خانه

وجود نظم و هماهنگي بين المان هاي بكار رفته در اجزاي دكوراسيون منزل مانند رنگ, سبك و نحوه چيدمان بسيار موثر است, اگر ميخواهيد مجموعه اي از قاب عكس ها را به عنوان دكوري روي ديوار بچينيد بهتر است با اصول و مدل هاي چيدن آن در ادامه اين بخش از دنياي مد نمناك آشنا شويد. قاب عكس هايتان را در فضاي نشيمن، اتاق خواب، راه پله و... بچينيد و يك ديوار خاطره انگيز و دوست داشتني داشته باشيد.

اصول چيدن قاب عكس روي ديوار ورودي خانه

بعضي از خانه ها ورودي پشتي هم دارند و در كنار ورودي ها ديوار بزرگي قرار گرفته است كه معمولاً كنار آن نيز آينه و آباژور قرار مي دهند و بعضي ها در اطراف آن صندلي هم مي گذارند. براي چنين ديوار هايي مي توانيد راهكار هاي عنوان شده در ادامه ي اين بخش از دنياي مد نمناك را به كار بگيريد.

فضاي بالاي صندلي مي تواند فضايي مناسب براي قاب عكس باشد.

ديوار روبه روي ميز كنسول براي آويزان كردن قاب عكس هاي بزرگ يا گروهي از قاب عكس ها عالي است. به ياد داشته باشيد قاب عكسي كه در اين قسمت استفاده مي كنيد، تصويرش در آينه خواهد افتاد.

ورودي هاي درب پشتي با اضافه كردن يك تصوير روي ديوار از طريق پنجره و ديوارهاي مجاور از بيرون نور مي گيرد و روشن مي شود.

ديوار خالي كه به آشپزخانه منتهي مي شود، مكاني ايده آل براي رديفي از قاب عكس ها خواهد بود.

وجود قاب‌ها با تصاوير هماهنگ با دكوراسيون منزل و سليقه‌تان مي‌توانند هر محيطي را جذاب‌تر كنند. اما يادتان باشد كه نبايد بي‌گدار به آب بزنيد و ميخ‌ها را بي‌دقت بر دل تميز ديوار بكوبيد؛ چون ترميم و اصلاح جاي ميخ‌ها سخت است و جلوه ديوار را به‌شدت مخدوش مي‌كند. مراحل زير را در نصب قاب به خاطر بسپاريد:

 

شيوه چيدمان قاب‌ها يا قاب روي ديوار را از قبل تعيين كنيد؛

قاب مناسب را انتخاب كنيد؛

به‌صورت حدودي، جاي قاب را روي ديوار تنظيم كنيد؛

ميخ را به ديوار بكوبيد و پروژه را تمام كنيد.

انتخاب چيدمان قاب روي ديوار

شيوه چيدمان قاب‌ها به سليقه و نوع ديوارتان بستگي دارد؛ اما تعيين آن، گام نخستين در مسير نصب قاب است؛ يعني زماني كه مي‌خواهيد به نصب و قراردادن قاب روي ديوار منزل يا هر مكان ديگري فكر كنيد، بايد دورنما و چشم‌اندازي از تعداد و شكل چيدن قاب‌هاي ديوار داشته باشيد. اين ديد به شما كمك مي‌كند گزينه‌اي مناسب را بخريد و دكوراسيون ديوار را به بهترين شكل انجام بدهيد.

 

انتخاب قاب مناسب

قاب مناسب هم يعني قابي كه با سبك دكوراسيون محيط هماهنگ است. قاب‌ها در جنس‌هاي مختلف و شكل‌هاي گوناگوني به بازار عرضه مي‌شوند: قاب‌هاي چوبي، استيل، پلاستيك و… . پس بنا به سبك دكوراسيون محيط، بايد قابي انتخاب كنيد كه با فضا و محيط هماهنگ باشد.

چوب يكي از متداول ترين مصالحي است كه در ساخت نه تنها تختخواب ، بلكه تخته هاي سر و پا نيز استفاده مي شود. اين مي تواند عمدتا به دليل ظاهر آن باشد ، زيرا چوب تركيبي از سبك هاي پرنعمت ، كلاس و سازگاري با چندين دكوراسيون مختلف اتاق است .

 

شايد به اين دليل است كه چوب به طور معمول نگهداري كمي دارد ، زيرا فريم هاي تختخواب چوبي به راحتي تميز و تعمير مي شوند ، در صورت شكستن ، شكاف يا سوراخ در سطح آنها.

 

برخي از افراد قاب هاي چوبي را فقط به اين دليل دوست دارند كه از دوام بالاتري برخوردار هستند و ارزش زيادي براي مردم دارند. اما براي انتخاب بهترين قاب تختخواب ، بياييد ببينيم محبوب ترين نوع چوب در ساخت آنها كدام است.

اولين چيزي كه بايد قبل از غواصي در اين راهنماي مختصر بدانيد اين است كه انواع مختلف چوب داراي ساختار دانه اي متمايز است ، كه باعث مي شود آنها كم و بيش چكش خوار و مناسب براي ساخت قاب بستر باشد. بسته به نوع چوب مورد بحث ، ممكن است سوراخ يا منافذ باز داشته باشد ، در حالي كه ديگران داراي رنگ و سايه هاي تيره تا واقعاً روشن هستند.

 

 

 

انواع چوب براي قاب تختخواب

به طور عمده دو نوع چوب براي قاب تخت موجود است. در اينجا جزئيات

 

چوب سخت

افرا

گيلاس

توس

چوب ماهون

بلوط

گردو

صنوبر

چوب نرم

كاج سفيد

كاج زرد

سرو

صنوبر

چوب سخت

از نظر اين ماده دو دسته اصلي وجود دارد: چوب سخت و چوب نرم. به طور غيرقانوني ، اين هيچ ارتباطي با سختي واقعي يك نوع چوب ندارد. چوب هاي سخت درختان گلدار هستند ، در مقايسه با چوب نرم دوام و گرانتري دارند. از آنجا كه رشد آنها كندتر است ، چوبي كه توليد مي كنند چگال تر و به طور معمول رنگ تيره تري دارد.

?.قاب‌هاي چوبي

چوب بخاطر جنس طبيعي خود، حسي گرم و كلاسيك را منتقل مي‌كند. قاب‌هاي چوبي را در رنگ‌هاي مختلف از تيره تا روشن مي‌توانيد پيدا كنيد. كه به جنس چوب و رنگ‌آميزي آن‌ها بستگي دارد. قاب‌هاي چوبي امكانات متنوعي براي تكميل جلوه عكس‌هايتان و ايجاد كنتراست مناسب در اختيارتان قرار مي‌دهند.

 

پيشنهاد مي‌شود براي عكس‌هايي كه تناليته رنگ آن‌ها گرم است؛ مثل قرمز، قهوه و نارنجي از قاب‌هاي تيره‌رنگ مثل فندقي استفاده كنيد. در مقابل براي قاب كردن تصاويري با رنگ‌هاي سرد نظير آبي و سبز و بنفش پيشنهاد ما اين است كه از قاب‌هاي چوبي رنگ روشن نظير چوب افرا استفاده كنيد.

 

سفارش قاب چوبيانتخاب رنگ قاب چوبي، همچنين به دكوراسيون فضاي موردنظرتان بستگي دارد. قاب‌هاي چوبي را مي‌توانيد در طرح‌هاي ساده تا كنده‌كاري‌شده و با جزييات بيشتر پيدا كنيد. بنابراين پيشنهاد ما اين است كه اگر دكوراسيون شما كلاسيك، مدرن و … است ، قاب چوبي‌تان را با آن فضا هماهنگ سازيد. مثلاً براي چيدمان‌هاي مدرن قاب كاملاً ساده چوبي و براي فضاهاي كلاسيك و لوكس قاب‌هايي با كنده‌كاري و جزييات بيشتر توصيه مي‌شود.

 

لازم به ذكر است كه اگر مايل هستيد جنس قاب تابلويي كه به صدانما سفارش مي دهيد، چوبي باشد كافيست اين مورد را با كارشناسان فروش ما در ميان بگذاريد.

 

مزيت هاي قاب چوبي:

جنس طبيعي چوب حس خوبي مي دهد

در تمامي سبك هاي دكوراسيون از مدرن گرفته تا لوكس و اشرافي قابليت هماهنگي دارد

در رنگ هاي متفاوت و طبيعي موجود است

معايب قاب چوبي:

قيمت آن به شكل قابل توجهي از رقبا (بويژه نسبت به PVC) گرانتر است

دوستدار محيط زيست نيست (زيرا توليد آن موجب قطع درختان مي گردد)

نسبت به آب و ساير مواد، در مقايسه با قاب PVC حساسيت پذيري بيشتري دارد

https://ghabonaghashi.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد